ברירת-מחדל  |  English  |  Russian  |
סדנא לשחזור גלגולים  |  הספר "חלומות היפנוטיים"  |  שאלונים  |  דיסקים להרפיה  |  קורס לירידה במשקל  |  צור קשר  |  איך להגיע?  |  אבחון וטיפול רוחני בבעלי חיים  |

תאריך ושעה

להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:

דף הבית >> מדריך לטיול משפחות לחו"ל

ברוכים הבאים לעמוד הטיולים לחו"ל!

ד"ר ליאנה אורין סופר

רשימת כתבות:

1. מדריך לטיול משפחות לצרפת ולהולנד.
2. לכתבות על גרוזיה הקש כאן.

בס"ד.

מדריך לטיול פרטי עם ילדים לצרפת ולהולנד 2009

מאת ד"ר ליאנה אורין סופר.

המדריך וההמלצות נכתבו כתוצאה מניסיון אישי של טיולים עצמאי עם ילדים.

noterdam paris

היתרונות של טיול עצמאי:

1. חופש פעולה
2. ניהול זמנים עצמאי
3. תמרון רחב בשינוי יעדים
4. נוחיות
5. קצב אישי.

היינו בצרפת ובהולנד לפני 9 שנים. הפעם החלטתנו לנסוע שוב לאותן המדינות אך טיב הטיול השתנה כי הפעם נסענו עם בתי בת ה-8.

הנסיעה עם ילדים שונה לגמרי.

יש לקחת בחשבון את כל המגבלות של טיול כזה. והן רבות מאוד, כמו:

1. קשיי תקשורת בשפה זרה.
2. סביבה זרה ותזונה שונה (במיוחד לשומרי כשרות)
3. עייפות מטיולים ארוכים
4. חוסר עניין בארכיטקטורה ואתרים היסטוריים
5. מחסור בחברים ושעמום מתמיד.

לעומת זאת הגורמים הללו כמעט ולא מפריעים לאדם מבוגר. אנו המבוגרים נוסעים לחו"ל דווקא כדי לנקות את הראש, לראות נופים ובניינים יפים, לדבר בלועזית ולטעום מטעמי העולם הגדול. כל זה לצערי לא מדבר לילדה בת 8.beach

אבל.... אל תחששו, ניתן למצוא פיתרון לכל דבר.
כמה טיפים להכנת ילדים לנסיעה מחוץ לישראל:

1. לשכנע את ילד ללמוד אנגלית או שפת היעד במשך כמה חודשים לפני הנסיעה.
הורים השולטים בשפה יכולים ללמד בעצמם או לשכור מורה פרטי.
2. לשבת ביחד מול המחשב ולהראות לילד באינטרנט את היעדים לנסיעה. התייעצו עם הילדים בנוגע למסלולים ולמקומות בילוי ולינה. תנו לילד לבחור בעצמו מלון ועיר בו תלונו, מוזיאון בו תבקרו וכן הלאה.
זה לא תמיד עובד. ככל שהילד מבוגר יותר הוא יביע עניין רב יותר בכל ההכנות הללו. זה גם חינוכי וגם הכרחי לנסיעתכם.
3. קחו אתכם מזון יבש האהוב על הילדים כמו: קורנפלקס, דגני בוקר, חטיפי בריאות, ממתקים, חלבה, קרקרים, פרכיות, ממרחים ועוד.
אני לקחתי טחינה, שקדיה (ממרח שקדים), טונה חלווה וחטיפים. אנו שומרים על תזונה בריאה, אתם תיקחו מה שאתם אוהבים. התיעצו עם הילדים גם בנושא האוכל, קחו את מה הם יבקשו.
4. קחו אתכם מכשיר DVD נייד. זאת הצלה גם במטוס וגם במלון וברכב! ילד רואה את הסרטים שלו, הוא גם נהנה וגם לכם יש שקט. לדעתי זה חובה!
5. טיפ הכי חשוב – עידוד התנהגות טובה באמצעות מתן דמי כיס. בסוף כל יום של הטיול בתי קיבלה 5 יורו בתנאי שהתנהגה יפה

כך השגנו כמה מטרות:

טיול נעים ושקט,
חופש פעולה באתרים 'למבוגרים',
דמי כיס לבזבוזים
וחינוך בתחום כלכלי.

בטיול זה בתי למדה היטב כמה קשה להרוויח כסף וכמה מהר הוא נגמר כשלא שומרים עליו. בימים הראשונים היא בזבזה את הכסף לקניית שטויות, אך למחרת היא כבר הבינה שהתקציב מוגבל ועליה להפעיל שיקול דעת ולבנות סדר עדיפויות.
גובה דמי כיס תלוי בכם. למשל ב-5 יורו היה ניתן לקנות שני מחזיקי מפתחות או 2 גלידות.

מאוד חשוב לשלב אתרי מבוגרים' עם אתרי ילדים, כמו פארק שעשועים, רכיבה באופניים, ים, בריכה, מוזיאוני ילדים ועוד.

לינה

בחירת מקום ללינה תלויה באופן ישיר בתקציבכם.madam Tusso Amsterdam
עם ילדים עדיף לקחת מלון החל מ- 3 *. למרות שלפעמים 3 * נראים כ-2* ולפעמים כ-4 או אפילו 5*. בחו"ל החלוקה לכוכבים לא ממש היגיונית.
היה לנו חשוב שהחדר יהיה עם 3 מיטות. הרבה מלונות לא התאימו כי חדרים רק זוגיים. עלות החדר ל-3 TRIPLE יקר בהרבה מחדר זוגי רגיל. החדר ל-4 או ל-5 מעלה את המחיר עוד יותר. אבל חשוב לוודא שאתם אכן מקבלים חדר עם מספר מיטות שהזמנתם. אני נתקלתי בבעיה הזו כשניסיתי להזמין מלון באינטרנט. לא תמיד ניתן לציין מספר ילדים בחדר.
החלטתי להזמין בתי מלון בפריז ובאמסטרדם דרך סוכן הנסיעות שלנו. ביקשתי ממנו הצעת מלונות ואז בדקתי את המלונות באינטרנט. חשוב לקרוא תגובות של אנשים על מלונות. זה מאוד עוזר לסנן מלונות נכשלים. למרות שחשבתי שדרך הסוכן המלון יעלה יותר מאשר הזמנה באינטרנט (ולקחתי זאת בחשבון), לפליאתי המחיר שקיבלתי אצל הסוכן היה זול יותר. ומה שחשוב – קיבלנו בדיוק את מה שרצינו.
בערים גדולות עדיף להזמין מלון מראש.
בערים קטנות הביקוש נמוך לכן לרוב יש חדר פנוי וכדאי גם להתמקח על המחיר במקום. כך עשינו בדרך מפריז לאמסטרדם. כל לילה ישננו במלון אקראי במחיר מופחת מהמחירון. ראו בהמשך המלצות לבתי מלון.

עוד טיפ:
כדאי להזמין לינה עם ארוחת בוקר במיוחד כשנוסעים עם ילדים. זה פותר אתכם מחיפוש מזון למשך חצי יום לפחות. אבל יש לוודא שארוחת הבוקר עשירה, כמו בופה  BUFFE. בכל המלונות בהם התארחנו היה אוכל בשפע. זה תלוי גם ברמת המלון.
כדאי שיהיה מקרר של מיני בר במלון. בפריז ביקשנו לפנות את כל תכולת המיני בר והשתמשנו במקרר לאחסון המזון שלנו אותו רכשנו בסופרמרקט המקומי.
גם ערכת קפה עשויה לעזור. לרוב ניתן לקבל אותה בלי תשלום לפי בקשה. כך גם המאוורר במלונות בלי מזגן.
באירופה ברוב המלונות של 3-4 * כוכבים אין מזגן. ובאלה שיש הוא לא ממש מקרר. קחו זאת בחשבון.  באוגוסט עשוי להיות חם מאוד בחדר, במיוחד בחדר קטן עם חלון שבקושי נפתח. תאמינו לי, אפילו במלונות טובים כמו NH לפעמים חלונות נפתחים לחריץ קטן! אז תדעו שהמחיר לא תמיד תואם את הציפיות.
מחיר המלון תלוי גם בעונה וגם לביקוש. למשל ליד EFTELING  בהולנד המלונות היו די יקרים גם כשהגענו לקראת הלילה, לא קיבלנו שום הנחה. asrerix
מי שמגיע עם רכב יכול להרשות לעצמו מלון טיפה מרוחק מהמרכז או ממקום הבילוי. כמו כן, בערים גדולות לא משתלם להחזיק רכב: מחיר החנייה מטורף. באמסטרדם שילמנו 5 יורו לשעה בחנייה ברחוב ליד המלון. במרכז אמסטרדם כל שעת חניה עד השעה 24:00 עולה כך, במידה ובכלל תמצאו חנייה. עדיף לנסוע בתחבורה ציבורית או במונית.

אתרים לביקור

הטיול שלנו היה מתוכנן לנסיעה עם בתנו בת ה-8 לכן קבענו מספר יעדים לביקור: יורודיסני, אסטריקס, אפטלינג, מדורודאם, מוזיאונים לילדים, גני חיות ופארקים.
בפריז בחרנו מלון במרכז הקרוב לתחנת המטרו. הטיול בפריז מעייף מאוד, לרוב יש מדרגות במקום דרגנועים והרגליים עובדות קשה מאוד בכל המעברים האינסופיים בין התחנות. קחו בחשבון שהילדים מתעייפים די מהר מנסיעה במטרו ומהליכות רגליות. במיוחד לא מומלצים המעברים בין קן מטרו רגיל בפריז לבין קו של רכבות, המעברים שם באורך של 2 תחנות אוטובוס בארץ. asterix
בערים גדולות יש לקבל החלטה בין החזקת הרכב (יקר מאוד ומסובך למצוא חנייה) לבין שימוש בתחבורה ציבורית שדורש כושר מעולה וגם לא כל כך זול אם מבקרים בכמה אתרים ביום אחד.

Asterix

החלטנו שנוותר על יורודיסני בגלל התורים והנסיעה הארוכה ברכבת הלוך ושוב ונסענו עם הרכב (אותו קיבלנו ביום האחרון שלנו בפריס) לפארק שעשועים אסטריקס. הוא היה בדרכינו להולנד והתאים לתכניות.
מחיר הכרטיס היה בערך 65 יורו + חנייה 8 יורו. רכשנו שובר הנחה במלון בפריז אשר העניק לנו חיסכון של 21 יורו.
מאחר ועל מקום כזה יש לשאול את הילדים להלן התיאור מפי בתי שירה:

היה מאוד כיף  אבל יש תורים ענקיים  בחופש הגדול במיוחד באוגוסט. הכי היה כיף
במיתקן ההוא שהטור  הוא חלק מעליה  במדרגות, וכשעולים על המתקן הוא מאוד גבוה
וסביב כל הפארק.  גם היה מתקן שהתור קצר אבל אימי  פחדה וצעקה. זה היה מיתקן
של מין רכבת כזאת  עם מסילה  ובצורת אליפסה  עולה וירדת עולה ויורדת.
אבל בכל מקרה היה כיף!

בעיני ההורים הביקור בפארק היה לא כיף, בלשון המעטה. המתנה בתור למשחקים נמשכה בין 1.5 ל-2 שעות!  אף אחד לא מדבר באנגלית! אין מקומות מוצלים באמצע שרב נוראי באוגוסט! את עומדת בתור למתקן עליו אין לך מידע כלשהי, חוץ משם המתקן בצרפתית. הרגשנו שמנסים רק למכור לנו כל הזמן. השטח של אסטריקס מכוסה בחנויות ובמסעדות אשר עולות במספר על המתקנים כמעט פי 5. את רואה בית יפה מהאגדות, רצה אליו ומגלה עוד חנות ואו קיוסק ועוד מזנון. למרות כל זה הפארק היה 'מפוצץ' באנשים. זו הסיבה לתורים אינסופיים. אין ספק אילו ביקרנו שם בעונה אחרת היינו ניהנים.
היה שם מתקן של רכבת שדים, לא ידענו מהו המתקן, עמדנו בתור עם שאר האנשים, כי התור נראה קצר. בכניסה לכל מתקן היה שלט עם ציון זמן המתנה בתור מנקודה הנוכחית. מרוב האנשים לא ראינו את השלט ואף לא ידענו על קיומו כלל. לא היה את מי לשאול כי אין סדרנים בסביבה. ומוכרים בחנויות לא ידעו כלום. אז נעמדנו בתור שמחים שמצאנו מתקן עם תור קצר! ככל שהתקדמנו אל תוך המתקן גילינו שתור אורך מאוד, כי רובו היה מוסתר בתוך הבניין. בשלב מסוים לא יכולנו לחזור חלילה כי המעבר היה כל כך צר שהיה גורם להתקף חרדה לאלו הסובלים מקלאסטרופוביה! בלית ברירה עמדנו בתוך הטירה החשוכה והתקדמנו בצעדי צב במשך שעתיים עד לרכבת עצמה. החוויה לא הייתה שווה את המתנה. אילו לא היה תור בכלל הייתי מציינת אותה כחלשה. לדברי בתי היא 'כיפית אך קצרה'. באמת הנסיעה ברכבת נמשכה כדקה בלבד!
אחת הסיבות להחלטתנו לבקר באסטריקס הייתה הופעת הדולפינים. לא אלאה אתכם בתיאור של המתנה בתור הארוך לקראת ההצגה. כשנכנסנו פנימה והתיישבנו על כיסאות האמפיתיאטרון מסביב לבריכה קטנה נשמנו לרווחה, אך טעינו... ההצגה נמשכה בדיוק 12 דקות, שכללה הרבה דיבור צרפתי של המנחה ו3 סיבובים של 4 דולפינים סביב עצמם. בשאר הזמן ראינו את הדולפינים החביבים פשוט שוחים להם בתוך הבריכה.
לדברי בתי ההופעה:amsterdam panorama
מאוד משעממת, רק כמה סיבובים והשפרצה עם הסנפירים...
וזאת ההופעה עלינו בנינו. להוסיף שהמקום לא מוצל, ישבנו תחת קרני השמש הקופחת בחום של C °35 + מעלות , המים בבקבוקים כמעט רתחו, אבל לא וויתרנו!
אזהרה חמורה!  אל תלכו לשם באוגוסט!
היו כמה מתקנים עם תור קצר, בעיקר חסרי אקשן המיועדים  יותר להורים מאשר לילדים.
בגדול, כמות המתקנים לא גדולה בכלל.
בנוגע לרכבת הרים- אין לי דעה כי לא עלינו, כעיקרון אני נגד המתקן הזה מסיבות אישיות.

הפארק נסגר בשעה 19:00, שזה די מוקדם. יצאנו משם בשעה 20:00 בגלל התורים. המתקן האחרון עליו עלינו היה נחמד- רכבת איטית שנוסעת באוויר מעל הפארק. התור נמשך כשעתיים למרות שנעמדנו בו שעה לפני הסגירה.
בכל אופן, החוויות  נשארות בזיכרון בין אם הן קשות או מוצלחות. תמיד כדאי לזכור את הטובות. מה שלקחתי מהפארק הזה כחוויה חיובית – הציוריות של הבקתות האגדיות, הפסלים היפים והמרשימים, האגם הרחב.
אפשר ליהנות בפארק זה כשמגיעים אליו בזמן הנכון, בעונה נכונה ושולטים בצרפתית.
לעומת זאת הפארק ההולנדי אפטלינג מעניק חוויה ענקית לכל המשפחה!

רצוי  לבחור מקומות בילוי שהם נעימים גם להורים.
 de efteling

De Efteling

אפטלינג נמצא בהולנד, אליו הגענו ברכב. הוא נמצא קרוב ליישוב בשם Waalwijk לכיוון Tilburg. מכביש ראשי פונים לפי השילוט לכיוון הפארק, בצומת עצמה נמצא המלון של אפטלינג, מאוד ציורי, אי אפשר לפספסו. החנייה כאן גדולה ונוחה, שורות ועמודים ממוספרים, גם כאן החנייה עולה 8 יורו. כרטיס כניסה עלה לנו כ- 100 יורו ל-3 אנשים כולל החניה. למרות שהגענו באוגוסט, הפארק לא היה עמוס. למתקנים הפופולריים היו תורים גם כאן, אך קצרים יותר מאשר באסטריקס. ההבדל בין השניים צרם. אפטלינג  משתרע על משטח ענק עם עצים ופרחים וקטעי יער מקורי. הוא מחולק ל-4 חלקים. לפי מפה ניתן להתמצא בקלות, כמובן אחרי ששואלים את המדריכים. כולם נחמדים, דוברי אנגלית ושמחים לעזור. כאן הרגשנו טוב, נהנינו מאוד. גם המתקנים היו מדהימים! הפארק פתוח עד השעה 21:00 ואפשר להספיק את הכל! כבעלי ניסיון הלכנו לראשונה למתקנים הלא עמוסים כדי להספיק ככל שיותר חוויות. בכל מקום שאלנו והתייעצנו עם הצוות לגבי כל מתקן עליו עלינו. יש המון ציפורים יפות באגם. הן מתקרבות לסירות שניתן כמעט לגעת בהן. המתקן עם סירות היה מדהים. מתקן הנשר גם היה נחמד. הכי אהבתי את קרנבל הבובות. ישבנו שם במין קרונות שעברו בין הבובות שרקדו ושרו מסביבנו. מאוד יפה!

כל הפארק מעוצב בצורה נוחה עם שילוט ידידותי, האווירה פסטורלית ואגדית. יש מרחב, יחסית מעט חנויות, בעיקר קיוסקים המציעים שתייה קרה. אכלנו במסעדה של אפטלינג בשירות עצמי. האוכל היה טעים ולא יקר, מבחר של מנות חמות עסקיות ב-11 יורו. יש שם מסעדה רגילה עם מלצרים אך די יקרה.
גם כאן היו שדים ורוחות, היה נחמד.
ברחבי הפארק היו הופעות לילדים עם שחקנים מדהימים הלבושים כדמויות מאגדות. ההופעות היו בהולנדית אבל זה לא הפריע כי הן היו מרתקות עם מוזיקה וריקודים.
היינו במתקן של VILLA בו הריצפה זזה וגם כיסאותינו עלו וירדו בזוית חדה.
עלינו על הרכבת שנסעה מסביב לפארק וירדנו ליד מתקן עם מסלול רכיבה במכוניות עתיקות.
לא הספקנו לעלות על כל המתקנים כי בשעה 19:00 פתאום ירד מבול ולא הפסיק זמן רב. רצנו בגשם עד ליציאה ונרטבנו לגמרי. למרות בהיום היה חם מאוד הגשם ירד בלי התרעה מוקדמת.
טיפ: לקחת מטריה.
efteling
בגשם כל המתקנים הלא מקורים נסגרים.
החוויה באפטלינג הייתה בלתי נשכחת!  עזבנו אותו בלי רצון ונשמח לבקר שם שוב. זה מקום מקסים!
ביציאה ביקשנו הפניה למלון הקרוב. יש שם משרד מיוחד שמפנה אורחים לבתי מלון בסביבת הפארק. טופלנו יפה מאוד, קיבלנו תדפיס של 20 מלונות ואף הופנינו לאחד הקרובים עם שריון המקום.
הודות התדפיס הזה מצאנו מלון של רשת TULIP INN במרחק של 30 ק"ם לכיוון אמסטרדם, לשם התכווננו לנסוע למחרת בבוקר. היה גם מלון NH ממש ב-5 דקות נסיעה אך לא התאים לנו כי היה גם יקר וגם החלון בו לא נפתח כיאות.
אחרי שינה עמוקה במלון 3 * בחדר מעולה נסענו למדורודאם הנמצא ליד  DE HAAG.  הנסיעה של שעתיים בערך. בדרך עברנו בחוף של האג, טיילנו בטיילת, צילמנו שחפים שלא פוחדים מבני אדם והגענו ל-MEDURODAM.

MEDURODAM

זהו מיני הולנד.
הכרטיס עלה כ-15 יורו ופלוס החנייה - כמה יורו.holland
כל האתרים החשובים של הולנד ממוקמים כאן בגודל מוקטן.
המקום יפה מאוד, יש חוברת הסברה בעברית. המקום די קטן, ניתן להקיפו בשעה –שעה וחצי. אם מתעמקים בכל מבנה זה לוקח יותר זמן. לילדים מוצע מתקן בשם רחוב שומשום עם פינת המשחקים ומחשבים. זהו מקום מדהים להורים עייפים לעשות הרפיה ולמתוח את עצמות הכואבות ממסעות ארוכים ומיגעים. מצאתי לי פינה במשטח משחקים בו היו פרוסים פופים ענקיים על הרצפה. סידרתי לי מיטה נוחה ונכנסתי להרפיה עמוקה (למרות הרמקול מעלי שדקלם סיפור בהולנדית והילדים שקפצו בקרבת מקום) בעוד בעלי מסתובב בין המתקנים ובתי משחקת במחשב. זהו מקום קטן וסגור ולא ניתן ללכת לאיבוד, מה שמקנה הרגשת רוגע לאימהות חרדות. גם הילדים מקבלים כאן קצת חופש. רק בשביל זה היה שווה לבוא ל-מדורודאם!
בהולנד הרגשנו הרבה יותר קרוב להרגשה הביתית מאשר בצרפת. אולי בגלל שזאת מדינה קטנה כמו הארץ וכל התושבים בה (כולל המהגרים) מרגיש די בנוח. אוכלוסיית הולנד סופרת כ- 17 מיליון, הצפיפות כאן מאוד גדולה במיוחד מאז שהיא הצטרפה למדינות אירופה המאוחדות.
יש כאן כמה מתקנים מעניינים לילדים. כמו מפעל השוקולד- שמים מטבע של 10 סנט בקופסה ומפעילים מנגנון, אשר מביא לנו סוכריית שוקולד הישר מהמפעל בעזרת השינוע. הילדים התלהבו מזה מאוד ויצרו תור אחרי השוקולדים. הסוכריות היו טריות וטעימות.
היו עוד כמה מתקנים כאלה אשר הופעלו ע"י מטבעות והביאו מזכרות קטנטנות, אך היו פחות אטרקטיביים ממפעל השוקולד, מן הסתם...
המסעדה כאן לא מומלצת, יקר ולא טעים. גם חנות המזכרות הייתה יקרה כאש.
כאן גילינו בעצם שהולנד יקרה מצרפת כמעט בהכל, וככל שהתקרבנו לאמסטרדם ההבדל הורגש יותר ויותר. מסתבר שבירת הולנד היא אחת הערים היקרות בעולם.
אחרי שנחתי לי על הפופים ומילאתי את המצברים, הלכתי לחפש את בני משפחתי. מצאתי אותם די מהר ויצאנו לדרך.
דברי בתי על המקום: "היה כיף במדורדם וגם היה מכשיר שמכניסים למיתקן 10 סנט ובאה משאית קטנה ונותנת סוכרייה ישר מהמפעל". magnaplaza
זה מה שהיא זכרה היטב!

Amsterdam

הגענו לעיר הבירה כבר בחושך. לא היה קל למצוא את המלון שלנו, הוא היה ממש במרכז ליד הכיכר  DAM . וכאן הבננו שאכלנו אותה עם החניה...
קודם כל סחבנו את התיקים במדרגות אל תוך המלון. כמעט כל המלונות כאלה על שפת התעלות. המעלית לא הגיעה לכל קומה כי היו חצאיי קומות.
חיפשנו מקום חניה בקרבת מקום וגילינו שעלינו לשלם במכשיר אוטומטי באמצעות כרטיס אשראי בלבד 5 יורו לשעת חנייה עד החצות. מציאות די מרגיזה.
היה עלינו להחזיר את הרכב למחרת עם טנק מלא, לשם כך יצא בעלי לחפש תחנת דלק. הדלק בתחנה מחוץ לעיר עולה פחות מזו שנמצאת בתוך העיר.
אני ניסיתי להתמקם בחדר ענק עם חלון שלא נפתח. אחרי הויכוחים בקבלה קיבלתי מספר קרשים לתמיכת החלון הכבד, אותם הייתי אמורה להכניס בין דפנות החלון הענק הכבד כדי ליצור חריץ בחלון. כל התנגדותי לא נשא פרי כי בשאר החדרים היו להם רק 2 מיטות! בסופו של דבר הצלחנו לפתוח את החלון כמו שצריך בפטנט מקורי של בן זוגי המציא, אך נוצרה בעיה חדשה- החלון התחיל מהרצפה ולא כלל סורגים. זה בלתי בטיחותי בעליל במיוחד כשמדובר בקומה 2.5.
בסוף חסמנו את החלון באמצעות הכיסאות. העיקר שהיה לנו אוויר מחלון פתוח בימים החמים ההם. חוץ מהחלון החדר היה טוב, ללא מזגן אך עם מאוורר. 3* פלוס.robot nemo muz
כשאנו מזמינים מלון, אין לנו אפשרות לדעת איך יראה החדר ואיזה חלון יהיה בו. לפי הגדרה המלון שלנו היה די מוצלח, די יקר וממוקם מרכזית. אנחנו קיבלנו מחיר טוב מהסוכן בארץ. המחיר שהוצע לתיירים ברגע האחרון במלון עצמו היה כמעט פי 2 יקר מהמחיר שלנו. בגלל הביקוש העצום בלינה באמסטרדם המחירים מופקעים והשירות לא ממש איכותי. שם המלון שלנו היה  REMBRANDT.
ארוחת הבוקר הייתה טובה ועשירה מאוד, כמעט כמו במלונות בארץ.
צוות בקבלה ניסה להיות ידידותי, אך לא תמיד הצליח, הם חסכו במפות, לא ידעו להסביר ולכוון לאתרים, לא ציינו קופוני הנחה ולא ידעו על אמצעי התחבורה בעיר ואופן רכישת הכרטיסים.
היינו באמסטרדם 4 לילות. זה הספיק לנו, כי הביקור היה חוזר, רק שהפעם ביקרנו באתרים המיועדים לילדים.
תחבורה: כדאי לקנות כרטיסיה למבוגר/ילד, זה תקף בכל באוטובוס וחשמלית. זה חוסך הוצאות בצורה משמעותית.
במלון שלנו ליד חדר אוכל במקום חשוך מצאנו סטנד עם קופוני הנחה לכל האתרים. אף אחד לא הזכיר את הקופונים הללנו, ואף לא במודיעין  לתייר. הקופון העניק הנחה של מספר יורו (20-30%).
באחת החנויות  במרכז רכשנו כרטיסים משולבים למוזיאון של מדאם טוסו והפלגה בתעלות העיר. כרטיס משולב העניק לנו בעצם הפלגה בחינם.
לפני שאתם ממהרים לאתרים, בררו איפה ניתן להשיג קופוני הנחה וכרטיסים מוזלים.
בפריז קיבלנו את כל המידע במלון שלנו L"OCEAN. כאן צוות המלון לא מיהר לספק לנו מידע שכזה.
מוזיאון השעווה מאוד מומלץ לביקור לכל הגילים!  גם ההפלגות היו מרתקות ומעניינות, מלוות בהדרכה בכמה שפות.
ביקרנו במוזיאון המדע לילדים בשם NEMO. הוא נמצא במרחק הליכה די ארוך מתחנה המרכזית CENTRAL STATION. אין שום תחבורה ציבורית שמגיעה אליו. עדיף לקחת מונית ולשמור על הרגליים.
בחזרה אל העיר תפסנו אוטובוס עירוני שחזר לתחנה המרכזית וחסכנו הליכה ארוכה ברגל.
המוזיאון מאוד יפה ומעניין, עם טראסה ענקית וממנה נוף מרהיב על העיר. בטראסה בריכות מים עם משחקים לילדים וכסאות חוף. מקום מומלץ לביקור. nemo
ניתן לעלות לטראסה PANORAMA גם בלי להיכנס למוזיאון עצמו. המקום מזכיר את המוזיאון למדע שלנו בירושלים, אבל יש כאן חידושים וגם 2 רובוטים מקסימים.
אין הרבה מה לאכול ב- NEMO חוץ מצ'יפס, עדיף להביא סנדוויצ'ים מהבית.
לדברי בתי בת ה-8: "במוזיאון NEMO  היה כיף והראו שם כל מיני דברים".

טיול אופניים ב- VONDELPARK

אחת החוויות של טיול בהולנד היא רכיבה באופניים. מאחר ואנחנו משפחה רוכבת, החלטנו להקדיש יום שלם לחוויית הרכיבה באחד הפארקים הגדולים באמסטרדם. בחרנו בפארק VONDELPARK כי בקרבת מקום ממנו נמצאת חנות להשכרת אופניים. השכרנו אופניים במחיר כ-30 יורו לשלושתנו למשך 3 שעות. ניתן להוסיף עוד כמה יורו לשכור למשך היממה. בחנות קיבלנו שירות מעולה. עובדי החנות כמעט פירקו את האופניים כדי להתאים לי את גובה הכיסא. רק ילדים מקבלים קסדה. הם כנראה לא דואגים לראשים שלהם.
חצינו כיכרונת קטנה, עוד רחוב והגענו לכניסה הגדולה לפארק. הפארק די גדול ויש המון מרחב לרכיבה. יש בו אגמים והרבה ירק. הולכי רגל יכולים להסתובב בו שעות. אין בו קרוסלות או שעשועים, רק שבילי אופניים, אגמים וקיוסקים לשתיה ולגלידה. הבחירה שלנו הייתה נכונה. ברגל מהר מאוד היינו הולכים לאיבוד או משתעממים.
אבל באופניים עשינו כיף גדול. מומלץ בחום!
שם החנות להשכרת אופניים -  MAC BIKE.  האופניים נוחות ומתוחזקות היטב. בעקבות הרכיבה באמסטרדם גיליתי שהאופניים הישראליות שלי בכלל לא נוחות! והכל בגלל הכידון. הכידון ההולנדי המעוגל הרבה יותר נוח. בעיקר לנשים. כשחזרתי לארץ מיהרתי להחליף את הכידון הישן שלי להולנדי. פלא ופלא! הרכיבה הרבה יותר נוחה, הגב נשאר ישר כל הנסיעה והידיים קרובות לגוף, זה מה שמאפשר תנועת ידיים חופשייה במקום אחיזה כפייתית בכידון הישר שמרוחק מכיסא.
נשים יקרות, החליפו כידון וכתבו לי תגובות.
אני לא ממליצה לרכב באופניים עם ילדים ברחבי העיר. זה די מסוכן. אנשים מבוגרים יכולים ליהנות מזה אבל לא הילדים. שבילי אופניים באמסטרדם הם כמו כבישים. נוסעים בהם מהר ולרוב לא מתייחסים לרמזורים ולתמרורים. יש להיות ערני גם בתור הולך רגל. haag beach
מאחר וכל עם הולנדי רוכב על אופניים, כדאי לטעום מהחוויה הזו ולהרגיש כחלק מהם.

באמסטרדם נגמר הטיול שלנו. הזמנו מונית (40 יורו) ונסענו לשדה התעופה – הביתה.
ככל שנהנים בחו"ל, תמיד טוב לחזור לישראל. ותאמינו לי, במובנים רבים אין כמו בישראל!

שלחו את תגובותיכם ל  liana_a@netvision.net.il

לעמוד הטיפולים
הקש כאן.

תודה שביקרתם באתר שלנו.

central amsterdam

PS. זכרו להוסיף דף זה לרשימת המועדפים!

לראש העמוד הקש כאן

לעמוד הבית הקש כאן.

שיהיה לכם יום נפלא!
בברכה, ד"ר ליאנה אורין סופר.